رفاقت

جست و جو
    Loading
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
در انتظار آفتاب
    إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ
پشتیبانی

    در صورت انلاین بودن پشتیبانی میتوانید مشکلات کامپیوتری خود را با ما در میان بگذارید.

    با تشکر

خبرنامه

    * در کادر اول نام و در کادر دوم ایمیل خود را وارد کنید






    Powered by EMF

اوقات شرعی
نوا
اخبار فناوری اطلاعات
پخش زنده اماکن متبرکه
دوستان






تماس با مدیر

مکعبی که می نشیند، راه می رود و می پرد

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ

در اوایل سال 2013 تعدادی از محققین مرکز فدرال تحقیقات تکنولوژی زوریخ مقاله ای تحت عنوان چرخ واکنش سه بعدی با پاندول معکوس ارائه دادند که در آن از Cubli به عنوان پاندول معکوس با ردپایی نسبتا کوچک ، استفاده شده است. این مکعب از دو ویژگی منحصر به فرد برخوردار است اول اینکه در زمان حرکت از خود یک رد پای کوچک به جا می گذارد و دوم این که دستگاه بدون هیچ گونه نیروی خارجی می تواند به سمت بالا پرش کند و سپس ، به طور ناگهانی و با استفاده از ترمز چرخ های واکنشی اش ، با سرعت بالا چرخش داشته باشد.  در طی این جریان محققان برای مکعب  Cubli ،  سیستم های مکانیکی و کنترلی نیز ، طراحی نموده اند.

در حقیقت Cubli ، مکعبی با ابعاد 15 * 15 * 15 سانتی متر  می باشد که می تواند به سمت بالا  پرش کند و حتی با قرار گرفتن بر روی گوشه ی  از مکعب نیز تعادل خود را حفظ نماید . چرخ های عکس العمل  در سه وجه مکعب قرار گرفته اند و باعث می شوند که مکعب با سرعت و زاویه ای دلخواه ، به سمت بالا چرخش داشته باشد و زمانی که Cubli به سمت پایین می افتد و تقریبا در گوشه ی یکی از وجوهش قرار می گیرد ، گشتاور موتور کمک می کند تا تعادلش را در این حالت حفظ نماید .

و علاوه بر حفظ تعادل ، Cubli را به گونه ای طراحی کرده اند که سقوطی کنترل شده داشته باشد و در زمان سقوط  می توان  به آن دستور داد که در کدام  جهت خود فرود آید. علاوه بر سه توانایی پریدن ، حفظ تعادل و کنترل در زمان سقوط ، مکعب Cubli قادر به پیاده روی  نیز خواهد بود .

البته لازم به ذکر است که با وجود چالش هایی که  Cubli دارد ، طراحی آن توسط محققین هم چنان ادامه دارد و بر اساس اصول ریاضیات و فیزیک می توان از آن در ربات ها ، سیستم های کنترل حریق و وسایل نقلیه ی هوایی استفاده نمود. ولی باید توجه داشت که ، برای استفاده در این گونه از سیستم ها اول باید به مطالعات دقیق و پیچیده ای بر روی  کنترل و دینامیک سیستم بپردازیم و سپس طراحی لازم را انجام دهیم .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۹
EMF

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

ابزار هدایت به بالای صفحه